دوشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۳

بازم من خودم رو انداختم وسط!
حسین! وای. چرا گیر دادی فقط به یه آیه وقتی این همه آیه های دیگه عکس حرف تو رو می زنن.
ببینم، اولا در مورد رسم زنده به گور کردن دخترها که این قدر روش مانور می دن، می خوام بدونم همه عرب های این کار رو می کردن یا اینکه فقط یک عده معدود و یه قبیله خاص بوده. حالا این اصلا به من ربطی نداره. من از عرب ها خوشم نمیاد که بخوام ازشون دفاع کنم. هیچ داعیه این رو هم ندارم که همه آدم ها به نظر من مساوی هستند و فلان.
بعدشم، من این رو نمی دونم که قبل از اسلام هم زن ها حق قضاوت داشتن یا نه، و این ازدواج کردنشون باز هم منوط به رضایت پدر، یا پدر پدر، یا بالاخره یه مرد دیگه بوده یا نه. هر چند حضرت خدیجه گویا با اختیار خودش ازدواج کرده، البته بیوه بوده. اما می دونم که اسلام اساسا این حق ها رو از زن دریغ کرده. یا اینکه زن نصف مرده، اون خطبه حضرت علی که خیلی دوست دارم جعلی باشه که میگه زن تو عقل و ایمان و ارث نصف مرده. و نیز شهادت دادنش. اینا چی؟
این رو هم می دونی که بعد از ازدواج، تمام حرکات زن باید با اجازه مرد باشه. خوب این رو چکار کنم؟ یا مثلا حق طلاق رو که اسلام از زن گرفت؟ یا بالاتر از همه، قضیه ploygamy در اسلام، که به مرد این اختیار رو می ده که چند «زن» داشته باشه. چند تا از زن های الان، از این حکم راضیند؟ مگه نبود «کل ما حکم به الشرع، حکم بالعقل» و بر عکسش؟ یا قراره عقل مورد نظر تو این عبارت، عقل یه فقیه باشه، نه آدم عامی مثل من.
اصلا این ها رو بی خیال. به یه آدمی مثل من که زمانی فکر می کرد «ان الدین عند الله الاسلام» و حالا به همه باورهای سابق خودش می خنده، بگو که این آیه ها رو چطور معنی کنه: (اگه جایی اشتباه تایپی کوچیکی داره ببخشید.)

آیه 11 سوره شوری:
فاطر السماوات و الارض جعل لکم من انفسکم ازواجا و من الانعام ازواجا یذروکم فیه لیس لمثله شیء و هو السمیع البصیر

آیه 228 سوره بقره
... و لهن مثل الذی علیهن بالمعروف و للرجال علیهن درجه و الله عزیز حکیم

آیه 3 سوره نسا (لحنش رو ببین)
فانکحوا ما طاب لکم من النساء مثنی و ثلث و ربع فان خفتم الاتعدلوا فواحده اوما ملکت ایمانکم

آیه 34 نساء (که احمد هم جمله اولش رو نقل کرده بود)
الرجال قوامون علی النساء  بما فضل الله بعضهم علی بعض  و بما اتفقوا من اموالهم  فالصلحت قنتت حفظت للغیب بما حفظ الله و لتی تخافون نشوزهن نعظوهن و اهجروهن فی المضاجه و اضربوهن فان اطعتکم فلا تیفوا علیهن سبیلا ان الله کان علیا کبیرا
که اجازه کتک زدن رو می ده.

آیه 223 سوره بقره
نساوکم حرثٌ لکم فاتوا حرثکم انی شئتم
که خود فقها اختلاف دارند «انی» مکانیه (مثل خواجه نصرالدین طوسی) یا زمانی!

یا این حدیث حضرت محمد تو حجه الوداع
و استوصوا بالنساء خیرا فانهن عوان لایملکن لا نفسهن شیا

یا این یکی
اگر قرار بود دستور دهم انسانی به انسان دیگر سجده کند، هر آینه دستور می دادم که زن به شوهرش سجده کند.

اهان یه چیز دیگه برای این که تو قرآن زن سوم شخصه. آزادی های جنسی که «خدا» تو قرآن به مردها وعده می ده تو بهشت انتظارشون را می کشه. حوری های بهشتی که قرآن پره ازشون. از اون طرف «غلمان» خوب هم باید تو قرآن می بود دیگه، نه؟
در ضمن حسین جان، شما نگفتی اسلام می گه زن تو خونه بمونه. من هم این رو نگفتم، اما الان می خوام همین رو بگم. این حدیث امام
علی رو ببین (نهج البلاغه)

... با پوشیده داشتن ایشان رخسارشان را از چشم نامحرم دور نگهدار. چه بهتر اگر آنان جز تو کس دیگری را نشناسند (نصیحت های امام حسن)

یا این از قول حضرت محمد:
زنان را در غرفه و بالاخانه جا ندهید و نوشتن به ایشان نیاموزید و سوره یوسف را به ایشان تعلیم ندهید و سوره نور را به ایشان بیاموزید (این رو اولین بار تو حلیه المتقین خوندم که کلی هم چرت و پرت داره. اما جاهای دیگه هم دیدمش)

حالا حال کن حق زن بر مرد رو: «از جمله حقوق زن بر مرد آن است که هر چهار ماه یکبار با او جماع کند اگر حاضر باشد و عذری نداشته باشد و در کنیز و متعه این واجب نیست.»

احکام طلاق رو هم که خودت بهتر می دونی که چقدر یک طرفه است.

فعلا - علی

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes