شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۸۳

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
من به عنوان کسی که این وبلاگ رو راه انداخت، خسته شدم از یکه تازی یک عنصر مذهبی به اسم حسین و یه کافر بی ایمون به اسم علی.بنا براین منم می خوام یک کمی چرت و پرت جدی بگم.
دوستان عزیز، به خصوص خانومای محترم، لطفاً کل نوشته رو تا آخر بخونین، بعد به من بیچاره هرچی خواستین فحش بدین!

حسین آقا:
 چرا هذیون میگی؟ اگه ظلم رو تعبیر کنی به اینکه کرامت زن در مکتب اسلام بیشتر از زمان جاهلیه، خوب بدیهیه.ولی چطور میتونی اینو به زمان ما تعمیم بدی؟
اگه همه احادیثی رو که بعضیهاشون واقعاً مرجع معتبر دارن و من نمی خوام در موردشون حرف بزنم رو کنار بذاریم و فقط به متنی مثل قرآن نگاه کنیم، کاملاً و صددرصد واضح و بدیهیه که زن در این کتاب جنس دومه.اصلاً بحث تساوی زن و مرد سر حقوق اجتماعیه، نه مثلاً زور بازو.
سر همین مسائل کلی آیه داریم که اصلاً جای بحثی در این مورد باقی نمیذاره.فقط نگاه کن به "الرجال قوامون علی النساء"، و ببین این کلمه "قوامون" در همه ابعاد زندگی مطرحه! کلی بحث دیگه هم هست...مگه تو همین کتاب با شرایطی اجازه (و دستور) کتک زدن همسر به مردها داده نشده؟ اگه ندیدیش بیا تا نشونت بدم.
با این همه مدرک تو گیر دادی به اینکه از دختران زنده به گور شده سوال میشه که ... اینم شد دلیل مرد مؤمن؟

حالا جلوی آدمی که توی قرن بیست و یکم زندگی می کنه چند تا راه حل هست:
1- بیخیال کتاب و دین و این حرفها بشه.راه حل منطقی و عقلی واضحی جلوی پای آدمه و اون تساوی کامل حقوق اجتماعی و خانوادگیه.
2- بگه من بعضی از بخشهای کتاب رو قبول ندارم...در این صورت ضروری دین (چیزی که نص صریح در موردش وجود داره ) رو انکار کرده و تا جایی که من میدونم طبق فقه شریف ما که گاهاً به یه جک احمقانه تبدیل میشه، مرتده و حکمش اعدام!
3- تنها راه حلی که یه آدم مذهبی مثل من به ذهن مبارکش میرسه...اینه که خیلی ساده آقا این قرآن داره با عرب جاهلی بحث میکنه.از بحث معارف الهی (که حقیقتاً زیباست) و در زمان ثابته که بگذریم و پا به قواعد زندگی اجتماعی بگذاریم، می بینیم که بابا...با عوض شدن دنیا، اون احکام غلط نیستد، درستند، ولی به انتفاع مقدم! یعنی وقتی شرایط اولیه ای که باعث وضع شدن یک حکم شده عوض بشه،خوب طبیعتاً باید طرحی نو درانداخت...یعنی اگر هم قرار باشه همچنان بر طبق مذهب عمل بشه، باید یه عده قرآن شناس روشن فکر( نه این فقهای اوباش خشک مغز) بشینن بگن خیل خوب...ما از اصول کلی که داریم، قواعد جدید استخراج می کنیم، نه اینکه کماکان خودمونو به ظاهر محدود کنیم...

من دوستانه به تو توصیه میکنم الکی سعی نکن از آیاتی که داریم (به خصوص آیات صریحی که در مورد قوانین خانوادگی هستن) بگی که قوانین اسلام در این زمینه برای زندگی خانوادگی عصر جدید مفیده و به زن مدرن ظلم نکرده...چون از روز روشنتره!

تازه با احادیثی که مبنای فقه ما هستن کاری ندارم...بعضیهاش رو میتونید اینجا ببینید.(خیلیهاش ممکنه مرجع معتبری نداشته باشن)

*خوبه همه ما مهربونی خدا رو بچسبیم!

احمدعلی

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes