یکشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۸۳

سلام
*****
سر علي مهريزي كوچولو اين روز ها خيلي شلوغه. بياييد براش دعا كنيم.
*****
گاهي وقتها كه توي خوابگاه، يه نفر كه مي دونم نماز نمي خونه رو مي بينم كه داره وضو مي گيره، يه حس خيلي بد بهم دست ميده. ميدونيد. آدمي كه قانونش نماز نخوندنه، اگه يه بار نماز بخونه، لابد يه دليلي براش داره. يه جذبه اي، يه كششي، يه احساس اتصالي، يه معنويتي....
اما آدمي مثل من كه قانونش نماز خوندنه، تازه اگه از وقتايي كه نمازش قضا ميشه بگذريم، واقعا چند درصد براي نماز خوندنش دليل داره؟ مي دونيد . من يكي از اين آدمها رو ديشب ساعت 2:30 ديدم كه داشت وضو مي گرفت. حس كردم كه نماز خوندن اين آدم، نماز خوندن من رو محكوم ميكنه. حس كردم يه صدايي توي فضاي درونم پيچيد:
"ببين نماز خوندن يعني اين"
خيلي سخته. فكر نمي كنم دليل كافي براي تركش داشته باشم، اما براي كيفيتش بايد يه كاري بكنم. خيلي سخته.
*****
اي كسي كه گوش دادن به يك صدا، نمي تواند او را از گوش دادن به صداي ديگر باز دارد،
اي كسي كه زيادي تعداد سوال كنندگان ، او را در جواب دادن به آنها دچار اشتباه و مشكل نمي كند،
و اي كسي كه زيادي اصرار و پا فشاري بندگانش بر خواسته هايشان ، او را مجبور به اجابت درخواست آنها نمي كند
به من، سردي و سلامت عفو خود را بچشان
و شيريني رحمتت و آمرزشت را.
خداي من!
اين نمازي را كه خواندم، نه به اين خاطر بود كه تو به آن احتياج داشتي.
تو حتي غير از اينكه من ، با اين نماز ،تو را تعظيم كنم ، فرمانت را اطاعت كنم و در خواست تو را در كاري كه من را به انجامش امر فرموده اي اجابت كنم، خواسته اي از اين نماز نداري،
خداي من!
اگر در نمازم خللي هست يا در به جاي آوردنش كوتاهي مي كنم ، در ركوعش يا در سجودش، از تو مي خواهم كه من را به خاطر آن مواخذه نكني و آن را با ديده قبول و بخشش بنگري
*****
اين يكي از دعاهايي بود كه ميشه بعد از نماز خوند.
*****
پروژه طراحي ماشين داره تموم ميشه. چيز خوبي از آب در نيومد. مي تونستم بيشتر از اينها روش وقت بذارم و كار كنم. اما همينجوريش هم كلي چيز ياد گرفتم.
*****
مدت زمان رسمي اي كه براي دوره ليسانس در نظر گرفته شده، 6 ساله. من نمي دونم چرا بعضي ها اينقدر عجله دارند.
*****
نوشته شده در ساعت 10:15 روز يكشنبه
توسط حسين

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes