یکشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۴

سلام
*****
من البته واقعا متاسفم که این قدر خنگم. ولی واقعا نمی فهمم کجای این ماجرا برای شما دوستان عزیز این قدر جالبه.
ما هم مسلمون هستیم. اون ها هم هستند. خیلی آدم های دیگه هم که خودشون ادعای مسلمونی ندارند، مسلمون هستند. به خاطر اینکه اسلام یعنی ایمان به وجود خدا، ایمان به معاد و ایمان به نبوت.
اما از اینها که بگذریم ، وارد بحث جلوه عملی ایمان در زندگی می شیم.بحثی که دکتر کدیور توی جلسات ایمان دینی اش هم روی اون تاکید داشت. یعنی بالاخره منی که دارم چپ و راست دروغ می گم و سر رفیقم کلاه می ذارم، باید هم توی ایمانم به خدا شک کرد و هم توی ایمانم به معاد. اگه به وجود خدا ایمان دارم و این که الان داره من رو می بینه، یا اگه ایمان دارم هر کی دروغ بگه در معاد ازش باز خواست میشه، چطوری دارم این کارا رو می کنم؟
خدا هم اون دنیا به همه مسلمون ها به یک چشم نگاه نمی کنه و اعمالشون رو می سنجه.
*****
اما اگه خدای نکرده منظورتون اینه که چون 99 درصد مردم ترکیه مسلمون اند و این 99 درصد دارن شراب می خورن یا روزه رو ترک کردن یا ..... و بعد بخواین از این حرفا نتیجه بگیرین که پس ما هم می تونیم این کارا رو انجام بدیم و مسلمون بمونیم، با حرفتون خیلی مخالفم.
*****
اسلام یکی از بزرگترین مزیتهاش اینه که برای پیروان خودش پیشرفت قایله. یعنی به تو اجازه می ده در عین اینکه یکی از مسلماتش رو انجام نمی دی، مسلمون باقی بمونی ولی بهت هشدار می ده که بدونی یه چیزی از رفتارت ناقصه.
ایه حجاب توی سوره نور، موید حرف منه. تو این آیه خدا نمی گه آی خانمها، اگه می خواید مومن حساب شید، چادر سر کنید، بلکه از همون اول می گه: آی خانمهای مومن ، این حجاب مورد نظر منه اینجوری باشید.
شاید من اشتباه کنم ولی این به من اینطوری می فهمونه که صرف رعایت نکردن حجاب، عامل خروج از ایمان محسوب نمی شه.
اما به هر حال این هم استدلال درستی نیست که تصور کنیم ایمانی که مثلا با عدم رعایت حجاب سازگاره، کاملترین ایمانه.
تو توی دین اسلام، همیشه برای مومن تر شدن جا داری. حتی حق داری از خدا بخوای زنده شدن پرنده ها رو نشونت بده تا قلبت آروم بگیره( علیرغم اینکه ایمان داری)و خلاصه ته کار اینه که به یقین برسی. و مثل ابراهیم از موقنین بشی که دیگه بالاترین رتبه قابل تصوره.
*****
حسین پارسا

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes