شنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۸۴

حاج حسین خیلی مؤدبانه گفت که اینجا جاش نیست که آدم فعالیت تبلیغاتی بکنه. ولی من فکر می کنم هست. بنابراین اینجا دلایل محکم و قاطع خودم رو برای رأی ندادن به معین و رأی دادن به رفسنجانی می نویسم.(دراینجا جمعیت تکبیر گفت...):

اول اینکه چرا عمراً به معین رأی نمیدم:
1-معین آدم خوش خط و خالیه.حرف از دموکراسی و این حرفا میزنه.ولی کافیه به همون دلیل که شما به رفسنجانی رای نمیدید (سابقه ضد دموکراسی و...)، برید در مورد سابقه این آقا در زمان انقلاب فرهنگی تحقیق کنید، و ببینید که چطور دانشجویان بیچاره ای که کمترین اختلاف عقیده با نظام داشتند به سرکردگی همین آقا از دانشگاه شیراز اخراج شدند.

2-معین به شدت باج میده، به خصوص به این مشارکتی ها.واضح ترینش انتخاب محمدرضا خاتمی به عنوان معاون اول. از نظر من خاتمی یه بچه فسفلیه که الکی باد کرده.نه سابقه ای داره و نه هیچی. خیلی از کسانی که از نزدیک میشناسنش همین عقیده رو دارن (و البته خیلی ها هم ندارن)

3-بر خلاف رفسنجانی که حداقل متنی به عنوان برنامه منتشر کرده (که قبول دارم خیلی جاهاش آرمانه تا برنامه)، معین فقط به یک کلمه بیخود "گفتمان با نخبگان" و "توسعه علمی" گیر داده که از نظر من هیچ مفهومی ندارن.

4- معین اصلاً قد این حرفا نیست. بابا رییس جمهور شدن تجربه کار اجرایی میخواد، نه یه آدم نازنازی که تا تقی به نوقی میخوره استعفا میده. رییس جمهور شدن رذالت میخواد، سیاست میخواد. باید بتونی بین سازمانهای مختلف قدرت تعادل برقرار کنی، باید بتونی با همه کار کنی. ایشون کجا این تجربه رو داره؟

گیریم که سر قضیه کوی دانشگاه، استعفا کار شجاعانه ای بود (که بود)، دفعه دوم چطور؟ طیف وسیعی از به قول ایشون نخبگان بخش علوم پزشکی کشور مخالف ادغام بودن. این به معنی جاه طلبی نیست؟

5-گیریم ایشون رییس جمهور شد و برای مذاکراتی رفت به یک کشور اروپایی. اون طرف حساب میکنه که با چند درصد قدرت در ایران طرفه؟ بیشتر از ده درصد؟

6-...

اما من اصلاٌ معتقد نیستنم که رفسنجانی امام زاده اس یا این چیزا...فقط چند تا دلیل دارم:
1-معتقد به اقتصاد بازاره.میفهمه خصوصی سازی یعنی چی، هرچند نهادهای رانت خوار هم دور و برش زیادن.

2-انتخابش درست مخالف نظر مقام عظمی ولایته!

3-آدم باهوش دور و برش خیلی زیاده، از کرباسچی و زنگنه بگیر تا نجفی و...

4-خودش به شدت باهوشه، و مملکت رو تا حالا از مخمصه های زیادی در برده (و البته به مخمصه های زیادی هم انداخته!)

5-امتیاز میده، و امتیاز میگیره. من همیشه با حرکات رادیکال و انقلابی مخالف بودم و هستم، منجمله در زمینه اصلاحات. به نظر من کاری رو که خاتمی شروع کرد (دمش گرم) رو فقط این آدم میتونه جلو ببره، و به نظر من دلیل کافی برای این کار داره. یکیش اینه که مطمئنم میفهمه که راهی جز این نیست.

6-علاوه بر دلایل زیاد دیگه، من میدونم که آدمهایی مثل دکتر نیلی، مشایخی و قاسم زاده هم به اون رای میدن. این واسه من واقعاً قوت قلبه.


به شما هم توصیه می کنم بهش رای بدین.

بنده خدا

احمدعلی

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes