جمعه، مهر ۲۲، ۱۳۸۴

سلام
مطمئناً سلام كپي‌رايت كسي نيست.
***************
اين دفعه مي‌خوام يه خورده حرفهاي حاج حسيني بزنم. قبلا از همه بزرگواران پوزش مي‌طلبم.
***************
شما فكر مي‌كنيد ريشه كلمه اسلام از چي باشه؟ از سلام، به معني درود؟ از سلامتي، به معني تندرستي و خوشي؟ از سليم، يا هر معني ديگه‌اي؟
ولي به نظر من اسلام ريشه در تسليم داره. تسليم به همه آنچه اعتقاد ماست. تسليم در برابر همه خوبيها. تسليم در برابر همه قشنگيها. تسليم در برابر همه قدرتها. تسليم در برابر او ...
**************
از زماني كه مميز شديم و توانايي تشخيص برخي خوبيها را از بعضي بديها پيدا كرديم، براي خود خدايي ساختيم كه تسليمش بوديم. خداي بعضيها مهربان بود. خداي بعضيها سخت‌گير و خداي بعضيها بخشنده... اما غالباً خداي ما شبيه آنچه كه در كودكي براي ما ملموس‌تر بوده يعني پدرانمان از آب در آمده‌اند. آيا وقت آن نرسيده كه در خدايمان بازنگري كنيم و او را از نو بيافرينيم.
**************
خدا ما را آفريده يا ما خدا را؟ خدا يك حقثقت واحد است كه هركس بسته به آنچه كه آموخته، ديده و درك كرده از او برداشت مي‌كند و براي خود بتي مي‌سازد و شروع به پرستش او مي‌كند. آيا وقت شكستن اين بت‌ها نرسيده است؟
**************
الان در ماه رمضان قرار داريم. ماهي كه درهاي آسمان باز است. ماه نزول قرآن. اگر الآن تكليف اين خدايان و بتها را مشخص نكنيم پس كي براي اين كار مناسب خواهد بود. تو را به هر خدايي كه مي‌پرستيد به من كمك كنيد.
**************

دوستك

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes