سه‌شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۸۴

سلام
عافیت باشه. چی شده بود؟
تو هم گیری دادی ها! من یادم نمیاد کسی تا حالا حرف منو اینقدر جدی گرفته باشه. ولی به هرصورت اینا رو تو جوابت می گم:
1- یکی از چیزهایی که طرفداران کاپیتالیسم در دفاع از خودشون میگن اینه که کاپیتالیسم یه نظام یا یه مکتب یا چیز دیگه نیست بلکه خود فطرت انسانِ. و طبیعتا من هم می خواستم بگم نه اینطور نیست.
2- تو تو هر مکتبی رو بگردی مطالبی رو در تایید یه مکتب دیگه پیدا می کنی. مگه کم بودند کسایی که اول انقلاب از قرآن تعابیر کمونیستی می کردن؟ یه کتابی دارم می خونم به اسم برادرکشی تو اون یه کشیشی به این نتیجه می رسه که لنین منجی مسیحه! از اون گذشته کار برای استقلال مادی و امرار معاش رو من رد نمی کنم. من خوش خدمتی به کاپیتالیسم رو رد کردم.
3- "من الان یادم رفت بحثمون غیر از اینکه من می گم «نظام کشورهای غربی» خوبه و تو می گی نه، هدفش چیه. بهم یادآوری کن لطفا." تو از کجا اثتنبات کردی که بحثمون اینه؟
من تعمدا سعی کردم از واژه غرب تو نوشته هام استفاده نکنم و به جاش از مدرنیته یا کاپیتالیسم استفاده کردم.
از اون گذشته من حتی نگفتم کاپیتالیسم یا مدرنیته یا هرچی که اسمشو می ذاری مطلقا بده بلکه بهترین نظامیه که تا به حال ارائه شده ولی می گم ذاتا دارای نقایصیه که مهمترینش عدم اجازه به مطرح شدن نظام های دیگه است.
4- من نمی دونم تعالی بشر چیه ولی حداقل می دونم اگه یه چیزی باشه که بشر یه روزی بهش برسه مطمئنا ادامه زندگی بشر از اون به بعد زیر سواله.
5- در مورد بنیان خانواده هم که بعضیها میگن استحکامش چیز بدیه!

دوستک

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes