دوشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۴

ببخشید که دیر جواب می دم ولی بالاخره این مریضی لعنتی تموم (تقریبا) شد.

من هنوز تو معنای «هركس بيشتر براي حمال نشدن تلاش كرده باشد در اين نظام ساخته و پرداخته شده جاي بهتري را اشغال خواهد كرد. آيا كسي كه در اين نظام رشد يافته باشه جز براي اين نظام مي‌تونه خدمت كنه؟» موندم. این «این نظام»ی که داری می گی اصلا هیچ ربطی به کاپیتالیسم نداره. اون شاهد رو از نهجالبلاغه برای همین آوردم دیگه. بعدشم فعلا الان تو ایران رو که هنوز از زمان انقلاب شعارهای «مرگ بر سرمایهدار» روی دیواراش مونده رو کشور مهد کاپیتالیسم (که اعتراف میکنم نمیدونم «دقیقا» چیه و فقط دارم به ایرادایی که تو گرفتی و من فکر می کنم به جای اینکه ایراد باشن نقطه قوت این یارو هستن جواب می دم) میدونی؟ راستش من به نظرم این قضیه اصلا صدور فرهنگ نمی خواد، بدیهیه: همون قدر که کار میکنی ارزش داری نقطه. این اتفاقا با دین (مثلا اسلام) و فطرت و اخلاق و همه چی جوره. و یه چیز دیگه، حالا من نمی خوام بگم «فرق میکنه چون این خوبه و اون بد» ولی اگه یه وقت می خواستم اینم بگم دقیقا تکیه می کردم به «نسبی» بودن اخلاق!!!! معنی نسبی بودن اخلاق همینه دیگه داداشم!
نفهمیدم منظورت از «خب بیشترین آزادی هم در نظام آخوندی سال 58 بوده چون 98 درصد مردم موافق رژیم بودند.» چی بود ولی به هر صورت نظام اسلامی مون همین دیروز خیلی قشنگ ترتیب شرکت واحدی ها رو داد. این موضوع که همه نظام ها برای بقاشون اهمیت قائلن خوب طبیعیه. یکی ابلهانه این کار رو می کنه، یکی دیگه بعد تجربه هایی که داشته حالا رفتارش معقول تر شده.
من الان یادم رفت بحثمون غیر از اینکه من می گم «نظام کشورهای غربی» خوبه و تو می گی نه، هدفش چیه. بهم یادآوری کن لطفا.
در مورد «تعالی مورد نیاز بشر،» خوب واقعا به نظر تو چیه؟ من که بارها به جزو عوام بودن اعتراف کردم حقش نبود اینطوری بگی که «حرفی نداریم که بزنیم.»
به خاطر اینکه سر بنیان خانواده هم منو سر کار گذاشتی ازت ممنونم!

منتظرم،
علی

<$BlogItemCommentCount$> Comments:

At <$BlogCommentDateTime$>, <$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDeleteIcon$>

<$BlogItemCreate$>

<< Home

عکسها:
غبار گذشته بر پنجره فردا Š

www.flickr.com
My Odeo Podcast

بایگانی کل


اینجا اسمش لینکدونی ه


2004-2006 Maahtaab ©

Template borrowed from Geir Landr? with minor changes